Цікава інформація

Пізнавальний інтерес учня на уроках іноземної мови 

            
 Іноземна мова як навчальний предмет має високий освітній потенціал збагачує особистість і дає їй можливість вийти у цікавий світ надбань світові культури. Проте традиційна організація процесу навчання у загальноосвітній школі не забезпечує такого інтелектуального рівня підготовки учнівського молоді, якого вимагають сучасні умови розвитку суспільства. Цілком очевидною є наявність ряду її суттєвих недоліків, низький рівень пізнавального інтересу.
             Звичайно, проблема розвитку пізнавального інтересу учнів на уроках іноземної мови не нова. Так, педагогічні дослідження (І. Берман, С.Бермен,
І. Рахманов, М. Уест, Ж. Шайян та ін.) доводять, що потрібне поступове, без руйнівних перебудов, гармонійне поєднання традиційних та нових системи навчання для розвитку пізнавальної діяльності учнівської молоді на уроках  іноземної мови.
            На думку Д. Чернилевського і О. Філатова, учнівська молодь може здійснювати пізнавальну діяльність як за власною ініціативою зумовленою викликаною пізнавальним інтересом, так і „примусово", через побоювання отримати погану оцінку. Проте навіть найзразковіша організації оцінювання результатів навчальної діяльності приречена на невдачу, якщо учні байдужі до навчання, не виявляють інтересу та активності у пізнанні.
              Методи інтерактивного навчання посилюють інтерес до вивчення іноземної мови. Спільна колективна діяльність створює оптимальні умови для активізації можливостей кожного й розвиває здатність правильно сприймати інших та адекватно оцінювати себе, результати своєї діяльності. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, що має конкретну мету – створити комфортні умови навчання, завдяки яким кожен учень відчує свою успішність та інтерес до предмета.
             Залежно від мети уроку і форм організації навчальної діяльності учнів у роботах О.І. Пометун інтерактивні технології поділяються на такі типи:

1)   інтерактивні технології кооперативного навчання:
*    «Карусель»;
*    «Коло ідей»;
*    «Спільний проект»;
*    «Акваріум» та ін.;
2)   інтерактивні технології колективно-групового навчання:
*    «Мікрофон»;
*   «Мозковий штурм»;
*   «Мозаїка» та ін.;
3)  інтерактивні технології ситуативного моделювання:
*   «Імітаційні ігри»;
*   «Рольові ігри» та ін.;
4)  інтерактивні технології ведення дискусії:
*   «Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу» та ін.

            Пізнавальний інтерес учня на уроках іноземної мови розглядається як вибіркове емоційно-пізнавальне ставлення особистості до навчального предмету, а також до певних видів пізнавальної діяльності. Не все однаковою мірою на уроках іноземної мови захоплює учня.
                                                          
 Саме тому його ставлення до навчального предмету і певних видів пізнавальної діяльності має вибіркову спрямованість.
                 Інтерес учня передусім пов'язаний з тим, у чому він відчуває потребу, що для кожного учня відіграє істотну роль. І тільки тоді, коли навчальний предмет, той чи інший вид пізнавальної діяльності уявляються учню як щось важливе, значне, він з особливим захопленням буде пізнавати нове, не боячись помилок. Адже саме така особистість здатна на успішну навчальну діяльність.
              Пізнавальний інтерес є запорукою того, що думки учнів послідовно проникають у сутність явищ або предметів, наполегливо шукають і встановлюють зв'язки між ними, долають перешкоди. Здобуті творчими зусиллями та наполегливою працею, знання у свідомості учнів перетворюються у власні переконання. А це й означає, що у процесі навчання іноземної мови досягається найважливіше: через захоплююче збагачення знаннями формується світогляд кожної особистості.
             Таким чином, розвиток пізнавального інтересу учнів є однією з головних умов підвищення ефективності навчального процесу, успішної підготовки до самостійності, активної участі у освітньому процесі. Одна з актуальних проблем сучасної методики навчання іноземної мови - орієнтація всього навчального процесу на активну самостійну роботу учнів, створення умов для їх самовираження і саморозвитку.
                 Пізнавальна активність - це готовність та бажання учня до вивчення нового матеріалу розширеної тематики, що стосується вивчення іноземної мови та особливостей країни, мова якої вивчається, бажання самостійно розширювати знання з даного предмету, виявлення ініціативи в пошуку цікавої інформації. Для цього необхідно пропонувати дітям вивчення тем, які безпосередньо стосуються країни, мову якої вони вивчають.
            Читання книг, журналів та газет, перегляд телепередач, документальних та художніх фільмів на іноземній мові сприяє розширенню світогляду учнів, їх обізнаності в усіх сферах життєдіяльності людини. При вивченні іноземної мови обов'язковим повинно бути передбачене:

*  оволодіння знаннями про культуру, історію, реалії та традиції країни, мова якої  вивчається (лінгвокраїнознавство, країнознавство);
*  залучення до діалогу культур (іншомовної та рідної);
*  усвідомлення учнями суті мовних явищ, іншої системи  розуміння, через яку може сприйматися дійсність;
*  розуміння  особливостей свого мислення;
*  порівняння явищ іноземної мови, що вивчається, з рідною мовою;
*  уміння вчитися (працювати з книгою, підручником, довідковою літературою, словниками тощо).
              Досягнення цих цілей навчання іноземної мови можливе за умов взаємопов’язаного вивчення мови і культури народу - носія  цієї мови, а також активної комунікативно-пізнавальної діяльності учня як суб'єкта навчання.
Тому для стимулювання пізнавальної активності учнів важливим фактором буде самостійна підготовка матеріалу про один з епізодів історії країни, або про одного з видатних діячів країни. Коли учень самостійно готує матеріал, він виявляє творчу ініціативу, а вона в свою чергу, сприяє розвитку пізнавальної активності.
                                                                



32 цікавих факти про англійську мову


1. Англійська мова аж ніяк не найпопулярніша мова у світі - вона тримається на третьому місці після китайської та іспанської.

2. Найкоротше речення в англійській мові може складатися з трьох букв (I am (я є)/ I do (я роблю)), а якщо I am скоротити до I'm, то взагалі з двох!

3. Словниковий запас англійської мови налічує 800 000 слів.

4. Найдовші слова в англійській мові:

  • pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis. Доводиться ставити зарубки після кожного складу, щоб не заплутатися, де зупинився при читанні)) А позначає воно назву хвороби дихальних шляхів при вдиханні вулканічного пилу.
  • Chargoggagoggmanchauggagoggchaubunagungamaugg. Воно має 45 букв (як і попереднє!), 15 з яких «g» і 9 - «a». Це невелике озеро поблизу міста Вебстер, штат Мічиган, США.

5. Єдине в англійській мові речення, яке вважається коректним за наявності 8 однакових слів, розташованих поспіль та без пунктуаційних знаків: «Buffalo buffalo Buffalo buffalo buffalo buffalo Buffalo buffalo» (Бізони з Баффало, налякані іншими бізонами з Баффало, лякають бізонів з Баффало).

6. Рекордсменом за кількістю значень є слово set: 44 основних значення для дієслова, 17 основних значень для іменника, 7 основних значень для прикметника і ще купа всіляких додаткових значень.

7. Найчастіше в англійській мові використовується буква E, а найрідше - Q. Мається на увазі те, як часто ця літера знаходиться в різних словах.

8. Найдавніше слово в англійській мові - town (невелике місто), а також слова: bad (поганий), gold (золото, золотий), apple (яблуко).

9. Слово goodbye (до побачення) це деформація староанглійської фрази «God be with ye» (нехай буде з тобою Господь).

10. Англійське слово slave (раб) має пряме відношення до слов'ян: в стародавні часи германські племена продавали представників слов'янських племен в рабство римлянам.

11. Англійським поетам пощастило, тому що вони не можуть знайти риму тільки до 4 слів: month (місяць), orange (апельсин, помаранчевий), silver (срібло, срібний), purple (фіолетовий). Деякі поети-аматори в пошуках вдалого варіанту намагаються римувати orange з courage (мужність), porridge (каша), arrange (організувати) та іншими схожими за звучанням словами, проте, очевидно, що така рима є притягнутою за вуха.

12. З найскладнішою англійської скоромовкою: «The sixth sick sheik's sixth sheep is sick» (хвора шоста вівця хворого шостого шейха). Навіть носії мови насилу справляються.

13. У слові indivisibility (неподільність) буква I повторюється 6 разів.

14. Goddessship (божественність) - єдине слово, де приголосна буква повторюється 3 рази поспіль. Або ось ще: rhythm (ритм, такт) - найдовше слово з 1 голосною.

15. Речення «The quick brown fox jumps over the lazy dog» (швидка коричнева лисиця перестрибує через лінивого собаку) унікальне тим, що тут зустрічаються всі букви англійського алфавіту.

16. Ще одне цікаве речення: «A rough-coated, dough-faced, thoughtful ploughman strode through the streets of Scarborough; after falling into a slough, he coughed and hiccoughed» (Одягнений у грубий одяг блідолиций задумливий орач крокував вулицею міста Скарборо. Після падіння в болото він кашляв та гикав). Унікальність його в тому, що тут зустрічаються всі 9 варіантів читання буквосполучення «ough». Явний приклад того, що в англійській мові найскладніше - це правила читання (а точніше, їх відсутність).

17. Крапка на буквами «i» та «j» в англійській мові називається tittle (капелька).

18. Almost (майже) - найдовше слово англійської мови, в якому всі букви розташовані в алфавітному порядку.

19. В англійській мові є тільки 4 слова із закінченням на «dous»: tremendous (величезний), horrendous (страхітливий), stupendous (дивовижний) та hazardous (небезпечний, ризикований).

20. Underground (метро, підземний) - єдине слово в англійській мові, яке починається і закінчується на «und».

21. Ну а це вже відомий прикол: stewardesses (стюардеса), це найдовше слово, яке можна надрукувати лише лівою рукою.

22. Символ & колись був в англійському алфавіті. Зараз же він називається «амперсанд» і не вважається літерою.

23. Слово queue (черга) єдине слово, в якому вимова не зміниться, якщо прибрати останні 4 букви.

24. Go (йти, йди)– це найкоротший осмислений вислів в англійській мові.

25. В англійській назви всіх континентів закінчуються на ту ж саму літеру, з якої починаються.

26. Американський президент Бенджамин Франклін зібрав більше 200 синонімів слова drunk (п'яний), включаючи такі шедеври як cherry - merry, nimptopsical і soaked.

27. Слово typewriter (друкарська машинка) - найдовше слово, яке можна набрати на клавіатурі в одному (верхньому) ряді.

28. Англійські слова salary (заробітна плата) і salad (салат) походять від латинського sal (сіль). Перше слово виникло через те, що римським солдатам видавали дозвіл на купівлю солі, а друге - через те, що римляни любили солити зелень.

29. В цілому Інтернеті приблизно 70% займають сторінки англійською мовою.

30. Офіційною мовою штату Іллінойс (США) є «американська», говорити англійською там вважається незаконним.

31. Англійська мова вважається обов'язковою для всіх учнів в Китаї, починаючи з третього класу. В Америці ж, тільки 3% початкових шкіл і 4% середніх шкіл пропонують вивчення китайської мови.

32. Поки ви читаєте цей текст, 700 мільйонів осіб в усьому світі вивчає англійську мову! :)





Джерело: http://forum.liuro.com.ua/viewtopic.php?t=15

Немає коментарів:

Дописати коментар